Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Επιμόρφωση Β1: Εργασία 4 μ-σενάριο

ΤΙΤΛΟΣ: “ My Character Strengths and Weaknesses”
 
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Ανδρομάχη Παππά (ΠΕ06)
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Αγγλικά
ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (επιπέδου Προχωρημένων) – Β1 έως και Β2 κατά το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (CEFR)
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2-3 διδακτικές ώρες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Η ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι μαθητές αναμένεται:

  • να βελτιώσουν γλωσσικές δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα
  • να αναπτύξουν δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης, και
  • να δομήσουν μια θετική ταυτότητα σε ένα υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον αμοιβαίου σεβασμού, συνεργασίας και αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές τους.

Επιμέρους στόχοι:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο οι μαθητές αναμένεται να:
  • να βελτιώσουν τις δεξιότητες παραγωγής γραπτού (σύνταξη φιλικής επιστολής)
  • να αναπτύξουν δεξιότητες προφορικού λόγου (επιχειρηματολογία)
  • να διερευνήσουν λεξιλογικά τη θεματική των αξιών και των συναισθημάτων
  • να εμπεδώσουν τη χρήση όλων των γραμματικών δομών και χρόνων που έχουν διδαχθεί, κυρίως του Απλού Ενεστώτα (Present Simple) και του Απλού Αορίστου (Past Simple)
  • να εξασκηθούν στη χρήση των παραθετικών και των αντιθετικών συνδέσμων μέσα από την έκφραση σύγκρισης και αντίθεσης (comparing and contrasting)
  • να βελτιώσουν τις ψηφιακές δεξιότητές τους (χρήση word και excel, δημιουργία e-book)

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία οι μαθητές αναμένεται να:
  • να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους
  • να προσδιορίσουν και να ιεραρχήσουν τα θετικά γνωρίσματα του χαρακτήρα τους σύμφωνα με το αξιακό τους σύστημα
  • να εντοπίσουν, να αξιολογήσουν και να βρουν πιθανές λύσεις πάνω σε αδύναμα σημεία του χαρακτήρα τους
  • να ενισχύσουν την αυτοαντίληψη και αυτοεκτίμησή τους, και τέλος
  • να εμπλακούν σε διαδικασίες ενσυναίσθησης.    

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ:
Το σενάριο είναι σχεδιασμένο για να πραγματοποιηθεί στον χώρο του εργαστηρίου Πληροφορικής με
  • σύνδεση στο διαδίκτυο και
  • ηλεκτρονικούς υπολογιστές ανά μαθητή ή ανά μικρές ομάδες
  • προβολέα ή διαδραστικό πίνακα
Επίσης θα χρησιμοποιηθεί ένα φύλλο εργασίας κατά την 1η διδακτική ώρα.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Το σενάριο είναι βασισμένο σε δύο ενότητες του έργου “The Character Project: Educating the Heart”, ενός έργου Συναισθηματικής Αγωγής που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2014-2015 στο πλαίσιο του eTwinning και στο μάθημα των Αγγλικών απευθυνόμενο σε μαθητές γυμνασίου ελληνικών και ευρωπαϊκών σχολείων.  
Οι δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνονται διασκευάστηκαν από τη δημιουργό του σεναρίου, η οποία υπήρξε και ενεργός συντελεστής του εν λόγω eTwinning έργου, για να υπηρετήσουν τους χρονικούς περιορισμούς καθώς και τις γνωστικές και συναισθηματικές ανάγκες των τάξεων για τις οποίες σχεδιάστηκε το σενάριο.
Συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος του σεναρίου οι μαθητές επικεντρώνονται στα δυνατά σημεία του χαρακτήρα τους ιεραρχώντας 23 θετικά χαρακτηριστικά και δημιουργούν το συναισθηματικό "προφίλ" της τάξης τους. Κατά το δεύτερο μέρος, οι μαθητές εντοπίζουν αρνητικά σημεία του χαρακτήρα τους που τους κάνουν να νιώθουν ανασφάλεια. Γράφουν στον εαυτό τους ένα γράμμα “αυτο-συμπόνιας”(self-compassion), όπως θα έγραφαν σε έναν καλό τους φίλο, για να εκφράσουν αποδοχή και κατανόηση εξετάζοντας παράλληλα πιθανούς λόγους της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς τους και προτείνοντας εποικοδομητικούς τρόπους για την αντιμετώπισή τους.

ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
1η Διδακτική ώρα
Στόχος της πρώτης αυτής δραστηριότητας είναι η διερεύνηση και η αξιολόγηση των ατομικών χαρακτηριστικών του κάθε μαθητή.
Για το λόγο αυτό, η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να σκεφτούν κάποια από τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα τους και πώς αυτά τους έχουν βοηθήσει σε διάφορες περιστάσεις. Μετά από μία σύντομη συζήτηση, γίνεται λεξιλογική διερεύνηση των βασικών αξιών και θετικών στοιχείων της προσωπικότητας του ατόμου (πχ. prudence, zest, humility, gratitude). Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν στον υπολογιστή τους ένα φύλλο εργασίας (βλ. Φύλλο Εργασίας 1 “ My Character Strengths”) ιεραρχώντας 23 θετικά χαρακτηριστικά για τον εαυτό τους σε αύξουσα σειρά, ξεκινώντας από το πλέον θετικό.
Βάσει των αποτελεσμάτων, οι μαθητές δημιουργούν το συναισθηματικό "προφίλ" της τάξης τους. Για την απεικόνιση του προφίλ ακολουθείται η παρακάτω μεθοδολογία: Μία μικρή ομάδα μαθητών, χρησιμοποιώντας υπολογιστικό φύλλο excel, σημειώνει σε κάθε χαρακτηριστικό την κατάταξη κάθε μαθητή και, κατόπιν, προσθέτει τις τιμές κατάταξης ανά χαρακτηριστικό. Στη συνέχεια, τοποθετεί τα αθροίσματα των χαρακτηριστικών σε αύξουσα σειρά δημιουργώντας έτσι τη νέα κατάταξη των χαρακτηριστικών της τάξης (βλ. Παράρτημα 1).
Τέλος, όλοι οι μαθητές σχολιάζουν τα προφίλ άλλων τάξεων του σχολείου καταγράφοντας τα κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά τους είτε με δική τους ανάρτηση, είτε απαντώντας σε ανάρτηση συμμαθητή τους σε ειδικά διαμορφωμένο διαδικτυακό τοίχο Padlet. Η εκπαιδευτικός υπενθυμίζει το σχετικό λεξιλόγιο και τις κατάλληλες γραμματικοσυντακτικές δομές που χρησιμοποιούνται συνήθως σε καταστάσεις σύγκρισης και αντιπαραβολής (βλ. Παράρτημα 2, “Compare and ContrastVocabulary and Structures).


2η Διδακτική ώρα
Στόχος της δεύτερης δραστηριότητας είναι να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να αναγνωρίσουν και να αποδεχθούν με ενσυναίσθηση και κατανόηση τυχόν αρνητικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους και να προτείνουν εποικοδομητικούς τρόπους αντιμετώπισής τους.
Έτσι, η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να εντοπίζουν με ειλικρίνεια κάποιες αδυναμίες τους και αρνητικά σημεία του χαρακτήρα τους που τους κάνουν να νιώθουν ντροπή και ανασφάλεια. Η εκπαιδευτικός ξεκινά η ίδια μιλώντας για κάποιο δικό της αρνητικό χαρακτηριστικό ώστε να δημιουργήσει  ένα πλαίσιο συναισθηματικής ασφάλειας για τους μαθητές.
Στη συνέχεια, οι μαθητές γράφουν στον εαυτό τους μια επιστολή "αυτο-συμπόνιας" (self-compassion), όπως θα έγραφαν σε έναν καλό τους  φίλο, για να εκφράσουν αποδοχή και κατανόηση. Σε αυτή την επιστολή, αφού υπενθυμίζουν στον εαυτό τους ότι κανείς  δεν είναι τέλειος, καλούνται να εξετάσουν τους πιθανούς λόγους της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς τους και να προτείνουν εποικοδομητικούς τρόπους για την αντιμετώπισή της. Οι μαθητές γράφουν τις επιστολές τους σε μορφή word και καλούνται επίσης να ασχοληθούν όχι μόνο με το περιεχόμενο αλλά και με τη μορφοποίηση της επιστολής τους επιλέγοντας τη γραμματοσειρά που επιθυμούν, τον τίτλο και την εικόνα που θα συνοδεύει το κείμενό τους.    
Τέλος, η εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τις επιστολές των μαθητών και, με τη βοήθεια μιας ομάδας μαθητών που ασχολείται με την τελική μορφοποίηση και τη γραφιστική επιμέλεια των επιστολών, τις δημοσιεύει σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου e-book χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία youblisher ή issuu.
Στη συνέχεια,  οι μαθητές σχολιάζουν τις επιστολές των συμμαθητών τους και μοιράζονται τις απόψεις τους, κάνοντας χρήση του ειδικά διαμορφωμένου τοίχου PadletMy Character Strengths and Weaknesses” που είχε χρησιμοποιηθεί και στην προηγούμενη εκπαιδευτική δραστηριότητα.

  
                                                                        






ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  - WORKSHEET
MY CHARACTER STRENGTHS
Student:
Class:
Rank the character strengths in order of importance. For example, if bravery is your most important strength, rank it as 1. If curiosity is your second, rank it 2.
Your  score
Character strengths

Appreciation of beauty and excellence
Εκτίμηση της ομορφιάς και της αριστείας

Bravery
Γενναιότητα

Creativity
Δημιουργικότητα

Curiosity
Περιέργεια

Fairness
Δικαιοσύνη

Forgiveness
Συγχώρεση

Gratitude
Ευγνωμοσύνη

Honesty
Ειλικρίνεια

Hope (optimism)
Ελπίδα (Αισιοδοξία)

Humility
Ταπεινότητα

Humor
Χιούμορ

Judgment
Κρίση

Kindness
Ευγένεια

Leadership
Ηγεσία

Love
Αγάπη

Love  of  Learning
Αγάπη για Μάθηση

Perseverance (grit)
Επιμονή (Θέληση, Αποφασιστικότητα)

Perspective 
Προοπτική, Άποψη

Prudence
Σύνεση

Self-regulation (self-control)
Αυτορρύθμιση (αυτο-έλεγχος)

Social intelligence
Κοινωνική Νοημοσύνη

Spirituality
Πνευματικότητα

Team work
Αρμονική Εργασία Ομάδας

Zest
Ζέση, ενθουσιασμός

Write your three most important character strengths
My three most important character strengths
Ranking







Write your three least important character strengths
My three most important character strengths
Ranking







From ’’Enhance your career and Employability skills’’ by David Winter and Laura Brammar





ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1
How many students ranked each character strength first?
Character strengths
Ranking
N (number of students)=22
New ranking

Appreciation of beauty and excellence
370
23
Bravery
286
11
Creativity
232
8
Curiosity
351
22
Fairness
136
2
Forgiveness
150
3
Gratitude
292
13
Honesty
134
1
Hope (optimism)
198
6
Humility
266
10
Humor
188
5
Judgment
309
15
Kindness
172
4
Leadership
345
19
Love
239
9
Love  of  Learning
347
20
Perseverance (grit)
289
12
Perspective 
348
21
Prudence
337
18
Self-regulation (self-control)
224
7
Social intelligence
310
16
Spirituality
381
24
Team work
305
14
Zest
325
17

Character strengths
New Ranking

Honesty
1
Fairness
2
Forgiveness
3
Kindness
4
Humor
5
Hope (optimism)
6
Self-regulation (self-control)
7
Creativity
8
Love
9
Humility
10
Bravery
11
Perseverance (grit)
12
Gratitude
13
Team work
14
Judgment
15
Social intelligence
16
Zest
17
Prudence
18
Leadership
19
Love  of  Learning
20
Perspective 
21
Curiosity
22
Appreciation of beauty and excellence
23
Spirituality
24






ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2

“Compare and Contrast” Vocabulary and Structures:

  •  Our ranking is…
 Absolutely / almost identical (with)
Exactly / practically / basically / almost / nearly / more or less the same (as),
Very similar/ Really quite similar, Quite similar/ Fairly similar,
Only slightly / really quite / very / completely / totally different (from)

  •  There is… a huge / an absolutely huge / a big / a great / a substantial / a slight / a small / a tiny / an absolutely tiny difference                    … in our ranking

  • Showing difference: “far/ much/ a lot/ a great deal ”, “considerably/ substantially”, “quite a lot better”, “somewhat”, “a little/ a bit/ slightly”, “very slightly” and “a tiny bit better” higher / lower in your / our ranking

  • Contrasting linking expressions: “but”, “whereas”, “though”, “although”, “while”, “on the other hand”, “in (complete) contrast”,  “unlike”

  • Showing resemblance:“too”, “as well”, “also”, “in the same way”, “in a similar way”, “so do/ did/ is/ was”, “as do/ did/ is/ was…”, “like”, “Likewise”, “in common”, “resemble”, “resemblance”, “share”, “similar”, “similarity”, “the same”

  • Similar determiners: “both”, “all”, “neither” and “none”

  • Phrases for summarising how similar or different things are in general: “They are virtually identical if we look at…”, “They are almost exactly the same in terms of…”, “There are more similarities than differences”, “They are really quite different because…” and “One of the few similarities/ differences is…”

  • Phrases for organising descriptions of similarities and differences: “The most striking/ obvious/ important/ apparent/ only difference is…” and “Another/ An additional (more subtle) similarity/ difference is…”

  • Similar comparing phrases: “(far/ slightly) less /more” and “(not) (nearly/ quite) as…as”














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου